יום שני, 22 באפריל 2013

דו"ח ניסוי

שם ניסוי: השפעת צבע האור על כמות  העובש.

מטרה: האם צבע האור משפיע על כמות העובש שעל הלחם?


השערה: כלל שצבע האור יהיה בהיר יותר, כך יהיה פחות עובש על הלחם.

כלים וחומרים: 3 פרוסות של לחם לבן, ניירות צלופן בצבע אדום וצהוב, 3 קופסאות פלסטיק שקופות, ניילון נצמד, 3 כוסות מים, גומיות.

מהלך הניסוי: נעמיד 3 קופסאות פלסטיק ונעשה בהם חורים עם קיסם הומם, דרך החורים נקשור גומיות. בכל קופסא נשים ככוס אחת של מים, על הגומיות נשים פרוסת לחם. את הקופסא הראשונה, נכסה בנייר צלופן אדום. את הקופסא השנייה נכסה בנייר צלופן צהוב. את הקופסא השלישית נכסה בנייר נצמד שקוף.

תוצאות:


צבע
ריכוז העובש
צבע העובש
אדום
נמוך
לבן
צהוב
גבוה 
לבן
ביקורת
גבוה מאוד
לבן






מסקנות:
המסקנות שלנו הם שאכן צבע האור משפיע על כמות העובש שנוצר על הלחם. ככל שצבע האור בהיר יותר (צהוב ושקוף), כך נוצר יותר עובש מאשר צבע כהה יותר (אדום). הצבע נשאר לבן

המלצותינו היא להמשיך לחקור מדוע צבע האור באמת משפיע על העובש? מה ההסבר המדעי לתופעה הזאת? מדוע נוצר יותר עובש כאשר צבע האור בהיר יותר? 


2 תגובות:

  1. הערכת עמיתים :
    יש לכן כותרת מקורית ועניינית :)
    יש לכן גם שאלת חקר ממוקדת ויש לכן שאלות משנה ענייניות .
    יש לכן רקע רב וענייני לנושא (בנושא של עובש ומה זה עובש )יש לכן בלוג אסטטי , והבלוג שלכן מנוסח בניסוח תקין ושפה מדוייקת .
    ההצעה שלכן לחקר בהתאם לדרישות .
    אבל רישום הביבליוגרפיה לא מפורט מספיק .
    אתן לא העלתן הרבה תמונות או סרטונים , הנושא שלכן מעניין מאוד וברור מאוד :)
    יש בקרה בניסוי והיא טובה ומתאימה ,אבל חזרה עוד לא עשיתן כי עוד לא ביצעתן את הניסוי .
    אהבתי בבלוג שלכן את העיצוב של הבלוג ואת שאלת החקר ואת העבודה עצמה :)
    אני ממליצה לכן להגדיל את הכתב בחלק מהפוסטים , ולהוסיף עוד תמונות ולעדכן את הרשימה הביבילוגרפית שלכן .
    מנועם ארונוביץ ט'6

    השבמחק
  2. 1. הכותרת נחמדה ומקורית מאוד! היא מעניינת ומשכנעת להמשיך לקרוא את החקר שלכם.
    2. שאלת החקר שלכם בהחלט ממוקדת ומתאימה, יש גורם מושפע ומשפיע וניתן להבין למה התכוונתם בשאלתכם.
    3. שאלות המשנה שלכם בהחלט ענייניות, הן מתקשרות לנושא ויש להן חשיבות רבה בהבנת החקר שלכם.
    4. איסוף המידע שלכם לרקע המדעי הוא קצר מידי ולא עונה על כל שאלות המשנה שלכם. הרקע לא מספיק מבהיר את הנושא שלכם. בנוסף, לקחתם קטעים קצרים רק משני אתרים שאחד מהם הוא ויקיפדיה, עדיף לקחת מאתרים אחרים של אנשי מקצוע בנושא, אתרים בנושא בריאות או מדעים.
    5. כתבתם את הצעתכם לחקר ומשם שאלתם את שאלת החקר אך לא התייחסתם לסיבה בה בחרתם בנושא זה, האם הנושא מעניין אתכם? האם זה משהו שאתם צריכים לחקור כי...?
    6. הניסוחים שלכם לכל אורך הבלוג הוא תקין ומדויק, קל להבין למה התכוונתם בכל חלק והשפה מובנת ונכונה.
    7. הרשימה הביבליוגרפית שלכם רבה והמקורות מהימנים, יש אתרים הקשורים לנושא שלכם והאתרים הם מקצועיים ולא רק ויקיפדיה. יכולתם להשתמש באתרים האלה לרקע המדעי.
    8. הבלוג מאוד יפה ואסטטי, אהבתי מאוד את העיצוב והוא מושך את העין, הוא גורם לקוראים לרצות לקרוא את הבלוג ולראות את הניסוי שלכם.
    9. השימוש שלכם בתמונות, סרטונים, מצגות וגאדג'טים היא מאוד מקורית ויפה, היא מוסיפה המון לעבודה שלכם וגורמת לבלוג להיות יותר ויזואלי ומעניין.
    10. הנושא שלכם בהחלט ברור וממוקד, הוא מאוד מעניין מפני שניתן לראות תוצאות מאוד מעניינות והדרך שבה ביצעתם את הניסוי הוא מאוד מושך את הקורא.
    11. בניסוי יש בקרה של אור טבעי ולא אור אדום או צהוב כמו השאר. הבקרה בהחלט נכונה אך לצערי, לא השתמשתם כלל בחזרה, הייתם יכולים לעשות 2 קופסאות אדומות ו- 2 קופסאות צהובות בשביל החזרה.
    12. בעבודה הכי אהבתי את השימוש הרב בתמונות ואפילו בסרטון מושקע וערוך המתאר את כל אורך התהליך ומבהיר את העניין אף יותר. התמונות והגאדג'טים בהחלט מושכים את הקורא וגורמים לעניין רב בבלוג שלכם.
    13. הבלוג שלכם ממש יפה! הוא מושקע מאוד מבחינה ייצוגית ומראה את הניסוי שלכם בצורה ברורה ומובנת מאוד. לצערי, יכולתם להוסיף עוד מידע ברקע המדעי בשביל לענות על שאלות המשנה שלכם כי הן חשובות וצריך לדעת עוד על הנושא. בנוסף, הייתם צריכים לעשות חזרה על הניסוי בשביל תוצאות יותר מדויקות.
    הדס בן יוסף ט'- 2 :)

    השבמחק